Privātuma politika

1. VISPĀRĒJIE NOTEIKUMI

AS “DelfinGroup”, reģistrācijas numurs 40103252854, turpmāk – Aizdevējs, ir izstrādājis Aizdevēja privātuma politiku ar mērķi informēt fiziskas personas, kuras izmanto, ir izmantojušas vai ir izteikušas nodomu izmantot, vai citādā veidā ir saistītas ar kādu no Aizdevēja sniegtajiem pakalpojumiem, turpmāk – Klientus, par viņu personas datu apstrādi, turpmāk – Privātuma politika.

Aizdevējs nodrošina atbilstošus tehniskus un organizatoriskus pasākumus, lai aizsargātu Klienta datus, un nodrošina pārredzamus datu aizsardzības noteikumus. Šajā Privātuma politikā izklāstītas datu apstrādes darbības, ko Aizdevējs veic attiecībā uz Klientiem.

Aizdevēja veiktā personas datu apstrāde var būt aprakstīta ne tikai šajā Privātuma politikā, bet arī pieteikumā aizdevuma saņemšanai un kredīta līgumā (visu veidu aizdevumu, ko piedāvā Aizdevējs, līgumi), Aizdevēja interneta vietnē ar domēna vārdu www.banknote.lv , turpmāk – Portāls, Portāla noteikumos vai citos informatīvajos materiālos, kas saistīti ar Aizdevēja sniegto pakalpojumu izmantošanu.

Privātuma politikā minētajiem vārdiem un izteicieniem ar lielo sākuma burtu ir tāda pati nozīme, kā tādiem pašiem vārdiem un izteicieniem kredīta līgumā ciktāl Privātuma politika nenosaka citādi.

Privātuma politiku papīra formā var pieprasīt un bez maksas saņemt jebkurā Filiālē. Ja Jums rodas kādi jautājumi saistībā ar Privātuma politiku un datu apstrādi, aicinām sazināties, rakstot elektroniskā pasta vēstuli uz [email protected] vai izmantojot citu kontaktinformāciju, kas pieejama Portālā.

2. KLIENTU PERSONAS DATU KATEGORIJAS

Aizdevējs apstrādā šādas Klientu personas datu kategorijas:

  • Klienta dati, tai skaitā Klienta vārds, uzvārds, dzimums, personas kods, IP adrese, personu apliecinoša dokumenta kopija, Klienta attēls, Klienta norēķinu konta numurs, virtuālās maksājumu kartes identifikators u.c. saistītie dati;

  • Kontaktinformācija, tai skaitā Klienta adrese, dzīvesvietas valsts, elektroniskā pasta adrese, telefona numurs u.c. saistītie dati;

  • Finanšu dati, tai skaitā kopējie ienākumi mēnesī un to avots, kopējie izdevumi mēnesī, bankas transakcijas, pamata un papildu ienākumi, Klienta saņemtie kredīti, citas parādsaistības, parādsaistību summa, procenti, statuss, iepriekšējie pieteikumi aizdevumam, maksājumu dati u.c. saistītie dati;

  • Ķīlas informācija, tai skaitā ķīlas veids, vērtība, parametri u.c. saistītie dati;

  • Profila dati, tai skaitā reģistrācijas dati Portālā, reģistrācijas datums un laiks, veiktās darbības Portālā (t.sk. Klienta profilā), Aizdevēja piezīmes par Klientu, u.c. saistītie dati;

  • Piekrišanas informācija - dati par visām piekrišanām, ko Klients ir sniedzis, tai skaitā piekrišanas paziņojumu saņemšanai;

  • Ķīlas informācija, tai skaitā ķīlas veids, vērtība, parametri u.c. saistītie dati;

  • Saziņas dati, tai skaitā Klienta saziņa ar Aizdevēju Filiālēs, caur Portālu, izmantojot elektronisko pastu un/vai telefoniski, u.c. saistītie dati;

  • Klienta izpētes dati – informācija, kas iegūta noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas risku, kā arī starptautisko un nacionālo sankciju pārkāpšanas risku mazināšanas/ novēršanas pasākumu ietvaros.

3. PERSONAS DATU APSTRĀDES NOLŪKI

Ja Klients nesniedz savus personas datus gadījumos, kad to apstrāde nepieciešama kredīta līguma noslēgšanai un izpildei, vai saskaņā ar tiesību aktiem, Aizdevējs nevar nodrošināt kreditēšanas pakalpojumu sniegšanu.

3.1. PORTĀLA DARBĪBAS NODROŠINĀŠANA UN UZLABOŠANA

3.1.1. Portālā tiek izmantotas sīkdatnes, lai nodrošinātu un uzlabotu Portāla darbību.

3.1.2. SĪKDATŅU APRAKSTS

Sīkdatnes ir sīkas teksta datnes, kuras tīmekļa pārlūkprogramma, piemēram, Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox vai Safari, saglabā Jūsu datorā vai mobilajā tālrunī. Sīkdatne nesatur personīgu informāciju par lietotājiem, un to nevar izmantot, lai identificētu atsevišķus lietotājus. Sīkdatnes var uzskatīt par veidu, kā tīmekļa vietne iegūst atmiņu, kas ļauj tai atpazīt lietotāju un atbilstoši reaģēt.

3.1.3. AIZDEVĒJA IZMANTOTĀS SĪKDATNES

Portālā tiek izmantotas šādas sīkdatnes:

  • Sesijas sīkdatnes - pagaidu sīkdatnes, kas tiek izmantotas ar mērķi nodrošināt Portāla darbību un pieslēgšanos Portālam un Profilam, pamatojoties uz Aizdevēja leģitīmo interesi nodrošināt Portāla darbību un pakalpojumu sniegšanu. Šīs sīkdatnes tiek saglabātas lietotāja ierīcē uz laiku, līdz lietotājs pamet Portālu vai aizver pārlūkprogrammu;

  • Pastāvīgās sīkdatnes - sīkdatnes, kas nodrošina Portālam iespēju atcerēties lietotāju izvēlētos uzstādījumus un veiktās izvēles un ļauj ērtāk lietot Portālu, pamatojoties uz Aizdevēja leģitīmo interesi uzlabot Portāla darbību. Šīs sīkdatnes tiek saglabātas lietotāja ierīcē uz laiku, kas norādīts faila parametros, vai līdz brīdim, kad lietotājs tās manuāli izdzēš;

  • Ārējo vienību sīkdatnes (trešo pušu sīkdatnes)/ reklāmas sīkdatnes - faili no serveriem, uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem, kas sadarbojas ar Aizdevēju. Šie faili ļauj pielāgot reklāmu atbilstoši lietotāja vēlmēm un paradumiem, kā arī sniedz iespēju novērtēt reklāmas efektivitāti, piemēram, saskaitīt, cik cilvēki ir noklikšķinājuši uz reklāmas un atvēruši tīmekļa vietni. Šīs sīkdatnes tiek izmantotas, pamatojoties uz lietotāja piekrišanu, un glabātas līdz lietotājs tās dzēš no pārlūkprogrammas.

3.1.4. ATTEIKŠANĀS NO SĪKDATŅU IZMANTOŠANAS

Visas mūsdienu pārlūkprogrammas ļauj mainīt sīkdatņu saņemšanas iestatījumus, tai skaitā norādīt, ka nevēlaties saņemt sīkdatnes vispār vai tikai no kādas specifiskas tīmekļa vietnes. Šie iestatījumi ir pieejami pārlūkprogrammu izvēlnēs.

Lai iegūtu vispārīgu papildinformāciju par sīkdatnēm un uzzinātu, kā tās pārvaldīt, jūs varat iepazīties ar informāciju www.aboutcookies.org.

3.2. PAKALPOJUMU SNIEGŠANA KLIENTIEM

Reģistrējoties Portālā, iesniedzot pieteikumu aizdevuma piešķiršanai Portālā, telefoniski vai Filiālē, visi Klienta personas dati tiek izmantoti, lai izvērtētu Klienta maksātspēju, pārvaldītu kredītrisku, noslēgtu un izpildītu kredīta līgumu, novērstu krāpšanas mēģinājumus, izveidotu Profilu Portālā, kas tiek izmantots kā līdzeklis Aizdevēja pakalpojumu saņemšanai. Zemāk minētie Klienta personas datu apstrādes apakšmērķi ir tieši saistīti ar pakalpojumu sniegšanu Klientam.

Ar mērķi veikt padziļinātu Klienta maksātspējas izvērtēšanu, Aizdevējs no grupas uzņēmumiem (Grupas uzņēmums – pēc īpašumtiesībām vai kontroles ar Aizdevēju saistīts uzņēmums, kurš veic saimniecisko darbību) var iegūt Klienta datus un Finanšu datus.

Visu zemāk norādīto apakšmērķu nolūkā Klienta personas datus apstrādā Aizdevējs un Aizdevēja sadarbības partneri, kas nodrošina serveru, IT, komunikācijas, kredītiestāžu, maksājumu un CRM pakalpojumus (sīkāku informāciju skatīt sadaļā “Informācijas nodošana trešajām personām”).

3.2.1. KLIENTA IDENTIFIKĀCIJA UN SAZIŅA AR KLIENTU

Lai identificētu Klientu tiek izmantoti Klienta dati, Kontaktinformācija un Saziņas dati. 

Minētie dati ir nepieciešami, lai pārbaudītu Klienta identitāti un sazinātos ar Klientu par kredīta līguma noslēgšanu un izpildi. Personas datu apstrāde balstās uz kredīta līguma noslēgšanu un izpildi, Aizdevēja leģitīmo interešu un tiesību aizstāvība strīda gadījumā ievērošanu un ar tiesību aktiem uzlikto pienākumu identificēt Klientu, un saglabāt informāciju par veikto komercdarbību izpildi.

3.2.2. PROFILA IZVEIDOŠANA UN UZTURĒŠANA

Lai izveidotu un uzturētu Profilu, tiek izmantoti Klienta dati, Kontaktinformācija, Profila dati un Saziņas dati. Papildus tiek apstrādāti tādi dati kā pieslēgšanās parole, bet ne Aizdevējam, ne arī Aizdevēja sadarbības partneriem nav piekļuves pieslēgšanās parolei.

Šie dati ir nepieciešami, lai nodrošinātu iespēju reģistrēties Portālā, sazinātos ar Klientu, veiktu aptaujas un nodrošinātu veidu, kādā Klients var saņemt Aizdevēja pakalpojumus (izmantojot Portālu, lai saņemtu Aizdevēja sniegtos pakalpojumus, Aizdevēja dati tiek izmantoti līguma noslēgšanai un izpildei, un pakalpojumu sniegšanai saskaņā ar Privātuma politikas 3.2.3. punktu). Personas datu apstrāde balstās uz kredīta līguma noslēgšanu un izpildi un tādu Aizdevēja leģitīmo interešu kā Profila uzturēšana, pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, Klienta informēšana par darbībām Profilā un Aizdevēja interešu un tiesību aizstāvība strīda gadījumā ievērošanu.

3.2.3. PAKALPOJUMU SNIEGŠANA, LĪGUMA NOSLĒGŠANA UN IZPILDE

Aizdevēja pakalpojumu sniegšanai un līguma noslēgšanai un izpildei tiek izmantoti Klienta dati, Kontaktinformācija, Līguma dati, Finanšu dati, Ķīlas dati, Piekrišanas informācija un Saziņas dati.

Minētie dati ir nepieciešami, lai pārbaudītu Klienta identitāti, pieņemtu lēmumu par līguma noslēgšanu, noslēgtu un izpildītu kredīta līgumu, nodrošinātu kredīta izsniegšanu un uzraudzītu saistību izpildi. Personas datu apstrāde balstās uz kredīta līguma noslēgšanu un izpildi, Klienta piekrišanu, ar tiesību aktiem uzlikto pienākumu izpildi un tādu Aizdevēja leģitīmo interešu kā Klienta informēšana par darbībām Profilā un Aizdevēja interešu un tiesību aizstāvība strīda gadījumā ievērošanu.

3.2.4. ZVANU SARUNU IERAKSTI

Aizdevējs, lai nodrošinātu atbilstošu līguma noslēgšanu un līguma noteikumu ievērošanu, kā arī pierādītu savu darbību atbilstību normatīvo aktu prasībām, telefoniski sazinoties ar Klientu, izmantojot Saziņas datus, veic sarunu ierakstus, kas attiecīgos gadījumos var kalpot kā pierādījums Klienta identifikācijas procesam, Klienta piekrišanas sniegšanai, līguma nosacījumu izpratnei, u.c.

Minēto datu uzglabāšana var būt nepieciešama, lai novērstu un/vai atklātu krāpnieciskas vai citas noziedzīga rakstura darbības – šādos gadījumos ierakstus izmantos pierādījumu vākšanas procesā izmeklēšanas gaitā.

Tāpat sarunu ieraksti ļauj veikt kvalitātes kontroli, lai uzlabotu Klientu apkalpošanas kvalitāti un/vai parādu atgūšanas funkciju īstenošanu, ar mērķi nodrošināt vislabāko klientu apkalpošanas līmeni un pilnībā normatīvajiem aktiem atbilstošu un ētisku parādu piedziņas praksi.

3.3. AR TIESĪBU AKTIEM UZLIKTO PIENĀKUMU IZPILDE

Ar mērķi izpildīt ar tiesību aktiem uzliktos pienākumus Klienta maksātspējas izvērtēšanas un uzraudzības, grāmatvedības, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomās Aizdevējs apstrādā Klienta datus, Saziņas datus, Kontaktinformāciju, Līguma datus un Finanšu datus atbilstoši Latvijas Republikas tiesību aktiem.

Šī mērķa ietvaros Klienta datus apstrādā Aizdevējs un Aizdevēja sadarbības partneri, kas nodrošina serveru, IT un grāmatvedības pakalpojumus. Saistībā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanu Aizdevējs apstrādā Klienta datus tādā apjomā, lai tiktu izpildītas normatīvajos aktos noteiktās prasības.

3.4. KOMUNIKĀCIJA AR KLIENTU MĀRKETINGA NOLŪKĀ (T.SK. PAZIŅOJUMU UN PIEDĀVĀJUMU NOSŪTĪŠANA)

Aizdevējs īsteno komunikāciju ar Klientu mārketinga nolūkā, t.sk. nosūta Klientam komerciālus paziņojumus grupas uzņēmumu ietvaros un personalizētus piedāvājumus, kā arī apsveikumus svētkos, pamatojoties uz Klienta sniegto piekrišanu. Ja Klients ir sniedzis savu piekrišanu savu personas datu apstrādei šādam nolūkam, Aizdevējs komunikācijai ar Klientu izmantos tos komunikācijas kanālus, kuros Klients var būt sasniedzams, proti, e-pasts, īsziņas, telefona zvans.

Lai varētu sagatavot vai iegūt informāciju, kas būtu orientēta uz Klientu vajadzībām, Aizdevējs īstenos informācijas par klientu un tā veikto darbību uzskaiti, analīzi un prognozēšanu, izmantojot dažādas personas datu kategorijas. Atkarībā no Aizdevēja rīcībā esošās informācijas un komerciālo paziņojumu vai personalizēto piedāvājumu satura, tiks apstrādātas šādas personas datu kategorijas: (a) klienta dati – vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, dzimums, saziņas valoda, (b) kontaktinformācija – tālruņa numurs, adrese, e-pasta adrese, (c) līguma dati – piemēram, ikmēneša maksājumu apmērs, līgumu skaits, līgumu termiņš, (d) finanšu dati – saņemtie kredīti, parādsaistību summa, procenti, iepriekšējie aizdevumu pieteikumi, (e) ķīlas un preču pirkumu informācija – piemēram, ķīlas vai preču veidi, (f) piekrišanas informācija – dati par visām piekrišanām.

Komunikācija ar Klientu mārketinga nolūkā ietver jebkuru Aizdevēja saziņu ar Klientu, kas nav saistīta ar Aizdevēja pakalpojumu sniegšanu, kredīta līguma izpildi vai citas būtiskas informācijas sniegšanu (piem., IT drošības paziņojumi u.c. tehniska rakstura informācija).

Šī mērķa ietvaros Klienta datus apstrādā Aizdevējs, grupas uzņēmums un Aizdevēja sadarbības partneri, kas nodrošina serveru, IT, elektroniskā pasta un īsziņu nosūtīšanas platformu pakalpojumus.

Aizdevējs apstrādā Klienta personas datus mārketinga nolūkā līdz brīdim, kad Klients atsauc savu piekrišanu vai beidzas nepieciešamība saglabāt pierādījumus par saņemto piekrišanu. Aizdevējs nodrošina klientiem iespēju jebkurā brīdī atteikties no turpmāku komerciālo paziņojumu un personalizēto piedāvājumu saņemšanas Privātuma politikas 9.2.7. apakšpunktā noteiktajā kārtībā. Aizdevējs ir tiesīgs periodiski pārliecināties par Klienta dotās piekrišanas vai atteikuma spēkā esību (piemēram, aicinot Klientu aktualizēt savu izvēli), kā arī pats pārtraukt personas datu apstrādi šim nolūkam, ja Klients ilglaicīgi neizmanto Aizdevēja sniegtos pakalpojumus. Piekrišanas par mārketinga materiālu saņemšanu atsaukšana neietekmē piekrišanu ar sīkdatnēm iegūtās informācijas apstrādei.

Aizdevēja komunikācija ar Klientu mārketinga nolūkā paredz šāda veida mārketinga informācijas izplatīšanu:

3.4.1. VISPĀRĪGIE KOMERCIĀLIE PAZIŅOJUMI

Vispārīgie komerciālie paziņojumi satur vispārīgu informāciju par Aizdevēja un grupas uzņēmumu rīkotajām akcijām, jaunumiem, skaidrojumiem par Aizdevēja produktiem un pakalpojumiem, kā arī uzaicinājumus piedalīties dažādos konkursos, loterijās, akcijās, aptaujās un līdzīgos pasākumos, vai cita veida informāciju, kas netiek gatavota saskaņā ar Privātuma politikas 3.4.2. apakšpunktā noteikto.

3.4.2. PERSONALIZĒTIE PIEDĀVĀJUMI

Personalizētie piedāvājumi Klientam ir mārketinga informācija, kas veidota, balstoties uz Aizdevēja rīcībā esošo informāciju par Klientu, izmantojot profilēšanu un iedalot Klientu konkrētā kategorijā. Šādi piedāvājumi ir Klientam īpaši sagatavoti Aizdevēja produkti un pakalpojumi, lojalitātes priekšrocības un personalizētie piedāvājumi. Lai sagatavotu personalizētos piedāvājumus, Aizdevējs izmanto profilēšanu, tas ir, automatizētu personas datu apstrādi, kas ļauj Aizdevējam izvērtēt Klienta intereses, noteikt Klientam vispiemērotākos Aizdevēja pakalpojumus, analizēt Klienta darbību, t.sk. spēju atmaksāt aizdevumu, un iedalīt Klientu konkrētā kategorijā.

3.4.3. APSVEIKUMI SVĒTKOS

Aizdevējs, balstoties uz pieejamo informāciju par Klientu un sniegto piekrišanu, Klientam nosūta apsveikumus svētkos.

3.5. ĀRPUSTIESAS PARĀDU ATGŪŠANA UN PRASĪJUMU CESIJA

Ar mērķi nodrošināt no kredīta līguma izrietošo saistību izpildi un atgūt finanšu līdzekļus, Aizdevējs, balstoties uz leģitīmo interesi, piespiedu kārtā panākt no kredīta līguma izrietošo prasījumu izpildi, apstrādā Klienta datus, Kontaktinformāciju, Līguma datus un Finanšu datus.

Aizdevējs nodod tā rīcībā esošos Klienta datus licencētam parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējam saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likumu.

Ar mērķi cedēt Aizdevējam piederošos prasījumus pret Klientu, Aizdevējs, balstoties uz leģitīmo interesi, apstrādā Klienta datus, Kontaktinformāciju, Līguma datus un Finanšu datus.

Aizdevējs nodod tā rīcībā esošos Klienta datus cesionāram saskaņā ar Latvijas Republikas Civillikuma normām.

3.6. STATISTIKAS DATU APKOPOŠANA

Balstoties uz Aizdevēja leģitīmo interesi apkopot statistikas datus par Klientu izmantotajiem Aizdevēja pakalpojumie m un uzlabot to kvalitāti, Aizdevējs ar mērķi analizēt ar Aizdevēja pakalpojumu sniegšanu saistīto informāciju apkopotā veidā apstrādā Klienta datus, Kontaktinformāciju un Līguma datus.

Šī mērķa ietvaros Klienta personas datus apstrādā Aizdevējs un Aizdevēja sadarbības partneri, kas nodrošina serveru, IT un analītiskos pakalpojumus. Balstoties uz saņemtajiem datiem, sadarbības partneri nevar identificēt konkrētu Klientu.

4. AUTOMATIZĒTU INDIVIDUĀLU LĒMUMU PIEŅEMŠANA

Pēc reģistrēšanās Portālā, aizdevuma pieteikuma saņemšanas Portālā vai Filiālē, Aizdevējs veic Klienta personas datu automatizētu apstrādi, lai izvērtētu Klienta spēju atmaksāt kredītu atbilstoši normatīvo aktu prasībām patērētāju kreditēšanas jomā un pieņemtu lēmumu par līguma noslēgšanu. Aizdevējs var noraidīt Klienta pieteikumu kredītam ar lēmumu, kas pieņemts automatizētā procesā. Šāda lēmuma pamatā ir Aizdevējam pieejamās informācijas izvērtēšana par Klienta ienākumiem un izdevumiem.

5. INFORMĀCIJAS NODOŠANA UN SAŅEMŠANA NO TREŠAJĀM PERSONĀM

Lai pieņemtu lēmumu par kredīta piešķiršanu, uzraudzītu Klienta spēju atmaksāt kredītu un noslēgtu kredīta līgumu, Aizdevējs no trešajām personām var saņemt un nodot šādus Klienta personas datus:

Trešā persona Klienta dati Datu saņemšanas un nodošanas tiesiskie pamati

AS "CREFO Birojs"

Vārds, uzvārds, personas kods, kreditora darbošanās nozare (kam tiek kavēta atmaksa), pieprasījumu skaits pēdējo 24 stundu laikā, pieprasījumu skaits pēdējo 3 mēnešu laikā, pieprasījumu skaits pēdējo 6 mēnešu laikā.

Saņemšana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu

Nodošana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums apmainīties ar informāciju, kā arī Kredītinformācijas biroju likumā noteiktie gadījumi 

SIA "CREDITREFORM LATVIJA"

Vārds, uzvārds, personas kods, parādsaistību skaits, parādsaistību summa, pamatparāds, procenti par naudas lietošanu, līgumsods, pielīgtie kavējuma procenti (nokavējuma procenti), likumiskie procenti, citi blakus prasījumi, pieaugums, parādsaistību rašanās datums, parādsaistību iekļaušanas datubāzē datums, kreditora darbošanās nozare (kam tiek kavēta atmaksa), atmaksātā parāda summa (procentos), samaksas kavējuma ilgums (dienās), parāda atgūšanas statuss un datums.

Saņemšana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu

Nodošana: Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā noteiktie gadījumi

SIA "Melnā lapa"

Lietas reģistrēšanas datubāzē datums, piedzinēja vārds, kas apstrādā inkaso līgumu, līguma numurs, vārds, uzvārds, telefona numurs, parāda summa, veiktās iemaksas, atlikusī parāda summa, uzņēmuma, kas nodevis līgumu, juridiskais nosaukums, zīmola nosaukums, personas kods, izsūtītās vēstules termiņš, līguma statuss, statusa paskaidrojums, pēdējās vienošanās datums, līdz kuram ir jāmaksā, piedziņas procesa komentāri, saziņas ar klientu datums, informācija par klienta saistībām pie citiem uzņēmumiem, lietas statuss.

Saņemšana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu

Nodošana: Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā noteiktie gadījumi

SIA "JULIANUS INKASSO LATVIJA"

Vārds, uzvārds, personas kods, parādsaistību skaits, parādsaistību statuss, parādsaistību summa, parādsaistību rašanās datums, kreditora darbošanās nozare (kam tiek kavēta atmaksa), valūta, lietas izbeigšanas datums.

Saņemšana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu

Nodošana: Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā noteiktie gadījumi

AS "Kredītinformācijas Birojs"

Sistēmas pieprasījuma numurs, personas kods, informācija no Valsts ieņēmumu dienesta datubāzes par ienākumiem esošajā gadā (ienākumu grupa, ienākumu grupas nosaukums, ienākumu summa (bruto) par periodu, valūta, ienākumu periods), informācija no Valsts ieņēmumu dienesta datubāzes par ienākumiem iepriekšēja gadā (ienākumu grupa, ienākumu grupas nosaukums, ienākumu summa (bruto) par periodu, valūta, ienākumu periods).

Saņemšana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu

Nodošana: Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums apmainīties ar informāciju, kā arī Kredītinformācijas biroju likumā noteiktie gadījumi 

AS "mogo"

Personas kods, informācija (pazīme), kas norāda uz iespējamo krāpniecību.

 

Saņemšana: Kredītriska pārvaldīšana (t.sk. Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu), krāpniecības gadījumu novēršana

Nodošana: trešās personas (AS „mogo”) leģitīmā interese novērst krāpniecības gadījumus, kā arī pārvaldīt kredītrisku

SIA "EXTRA CREDIT"

Personas kods, informācija (pazīme), kas norāda uz iespējamo krāpniecību.

Saņemšana: Kredītriska pārvaldīšana (t.sk. Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu), krāpniecības gadījumu novēršana

Nodošana: trešās personas (SIA „EXTRA CREDIT”) leģitīmā interese novērst krāpniecības gadījumus, kā arī pārvaldīt kredītrisku

SIA “Vendo Finance” Vārds, uzvārds, personas kods, telefona numurs, e-pasta adrese, aizdevuma pieteikuma izveides datums, aizdevuma veids un aizdevuma summa. Saņemšana: Klienta identificēšana; Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktais pienākums izvērtēt Klienta spēju atmaksāt kredītu; kreditēšanas piedāvājumu izteikšana; pasākumu īstenošana pirms aizdevuma līguma noslēgšanas Nodošana: aizdevuma piedāvājuma izteikšana
Wallester Vārds, uzvārds, rezidences valsts, telefona numurs, e-pasta adrese, Klienta izpētes dati Sanemšana: Maksājumu pakalpojumu nodrošināšana, virtuālās maksājumu kartes darbībai; klienta atbilstības izvērtēšana noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas risku, kā arī starptautisko un nacionālo sankciju pārkāpšanas risku mazināšanas/novēršanas pasākumu ietvaros

Nodošana: Maksājuma pakalpojuma pieejamības nodrošināšana; virtuālās maksājuma kartes saņemšana; klienta atbilstības izvērtēšana noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas risku, kā arī starptautisko un nacionālo sankciju pārkāpšanas risku mazināšanas/ novēršanas pasākumu ietvaros

 

6. INFORMĀCIJAS NODOŠANA TREŠAJĀM PERSONĀM

Aizdevējs un Aizdevēja sadarbības partneri apstrādā Klienta personas datus Eiropas Ekonomiskās zonas ietvaros.

Aizdevējam ir tiesības nodot Klienta datus šādiem datu saņēmējiem:

  • jebkuram subjektam, kas saistīts ar no kredīta līguma izrietošo pienākumu izpildi, piemēram, sakaru pakalpojumu sniedzējiem, maksājumu starpniekiem, kredītiestādēm, IT pakalpojumu sniedzējiem u.c.;

  • Aizdevēja grupas uzņēmumam, finanšu investīciju uzņēmumiem vai grupām, kas finansē/ refinansē Aizdevēja darbību un kuriem Aizdevējam saskaņā ar savstarpēji noslēgtiem finanšu investīciju līgumiem ir jāsniedz pārskati par savu darbību un izsniegtajiem aizdevumiem, citiem uzņēmumiem, kuri tieši vai netieši ir ieguvuši ievērojamu daļu Aizdevēja pamatkapitālā vai kuros Aizdevējs ir ieguvis tiešu vai netiešu līdzdalību, ciktāl Klienta personas dati ir nepieciešami tiem deleģēto funkciju veikšanai;

  • ārpakalpojumu sniedzējiem, ko Aizdevējs ir iesaistījis kredīta līgumā noteikto Aizdevēja pakalpojumu sniegšanā, ciktāl Klienta personas dati ir nepieciešami tiem deleģēto funkciju veikšanai;

  • Aizdevēja piesaistītajiem personas datu apstrādātājiem, kuru darbību uzrauga Aizdevējs, ciktāl Klienta personas dati ir nepieciešami tiem deleģēto funkciju veikšanai;

  • cedējot no kredīta līguma izrietošos prasījumus trešajām personām;

  • parādvēstures datubāzēm un kredītinformācijas birojiem tiesību aktos noteiktajos gadījumos;

  • trešajai personai, kura veic parādu piedziņas pasākumus, lai atgūtu parādu no Klienta, piemēram, parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēji, juristi, tiesu izpildītāji, maksātnespējas administratori u.c.;

  • Aizdevēja juridisko, grāmatvedības un/vai revīzijas pakalpojumu sniedzējiem, nodrošinot, ka minētās personas apņemas neizpaust šādu informāciju;

  • trešajai personai, kura galvo par Klienta saistību pret Aizdevēju pienācīgu izpildi, piemēram, galviniekam;

  • tiesību aktos noteiktajos gadījumos Aizdevējam ir pienākums izpaust Klienta personas datus valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī tiesībsargājošajām institūcijām.

Aizdevējs nenodod personas datus trešajām personām bez tiesiska pamata. Deleģējot atsevišķas Aizdevēja funkcijas personas datu apstrādātājiem, Aizdevējs apņemas garantēt atbilstošus tehniskos un organizatoriskos drošības pasākumus, lai nodrošinātu, ka personas datu apstrādātājs ievēro Aizdevēja drošības standartus.

7. INFORMĀCIJAS GLABĀŠANAS VIETA

No Klienta iegūtos datus Aizdevējs nodos un glabās vietās, kas atrodas Eiropas Ekonomiskajā zonā (EEZ).

Diemžēl informācijas nosūtīšana internetā nav pilnīgi droša. Pat darot visu nepieciešamo, lai aizsargātu Klienta personas datus, Aizdevējs nevar pilnībā garantēt Klienta Aizdevējam nosūtīto datu drošību, tādēļ ar nosūtīšanu saistītos riskus uzņemas Klients. Kad Aizdevējs ir saņēmis Klienta informāciju, Aizdevējs izmantos procedūras un drošības elementus, lai novērstu neatļautu piekļuvi.

Aizdevējs nodrošina, ka piekļuve Klienta personīgajai informācijai ir atļauta tikai tiem darbiniekiem, kuriem ir pamatots un ar amata pienākumiem saistīts iemesls piekļūt vai zināt šādu informāciju. Tas tiek nodrošināts, izmantojot tehniskos risinājumus un fiziskās piekļuves tiesības, kā arī pienācīgi apmācot un izglītojot Aizdevēja darbiniekus, kuri veic attiecīgos drošības pasākumus.

8. INFORMĀCIJAS GLABĀŠANAS ILGUMS

Visa ar Klientu saistītā informācija, tai skaitā Profilā esošā informācija, tiek saglabāta kā pierādījums par Klienta identitāti, kredīta līguma noslēgšanu un izpildi, izsniegtajiem kredītiem un to atmaksu un tiek glabāta līdz brīdim, kad kredīta līgums ir izpildīts, dati vairs nav nepieciešami Aizdevēja pakalpojumu sniegšanai, iestājas Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktais datu glabāšanas termiņš vai noilgums prasības celšanai tiesā, atkarībā no tā, kurš termiņš iestājas vēlāk.

Ar mērķi saglabāt pierādījumus par kredīta līguma noslēgšanu un izpildi Aizdevējs glabā Klienta personas datus 10 (desmit) gadus saskaņā ar Latvijas Republikas Civillikumā noteikto prasības noilguma termiņu. Atsevišķos gadījumos Klienta dati var tikt glabāti ilgāk, lai izpildītu citus uz Aizdevēju attiecināmus tiesiskos pienākumus.

Grāmatvedības vajadzībām Aizdevējs uzglabā Klienta personas datus, tai skaitā veikto maksājumu datus, kas saistīti ar noslēgto un izpildīto kredīta līgumu, 5 (piecus) gadus no kredīta līguma saistību izpildes dienas. Atsevišķos gadījumos Klienta dati var tikt glabāti ilgāk, lai izpildītu citus uz Aizdevēju attiecināmus tiesiskos pienākumus.

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas vajadzībām Aizdevējs uzglabā Klienta datus saistībā ar Klienta identitātes pārbaudīšanu un naudas līdzekļu izcelsmi, ieskaitot personu apliecinoša dokumenta kopiju un visus Saziņas datus, 5 (piecus) gadus no kredīta līguma izbeigšanas dienas. Atsevišķos gadījumos Klienta dati var tikt glabāti ilgāk, lai izpildītu citus uz Aizdevēju attiecināmus tiesiskos pienākumus.

Aizdevējs Piekrišanas informāciju kā pierādījumu par Klienta sniegto piekrišanu glabā 5 (piecus) gadus no piekrišanas atsaukšanas brīža vai pēdējās komerciālās komunikācijas brīža ar Klientu, lai nodrošinātu pierādījumu par likumīgas Personas datu apstrādes veikšanu iepriekšējā periodā.

9. TIESĪBAS SAISTĪBĀ AR PERSONISKO INFORMĀCIJU

9.1. VISPĀRĒJĀ PIEEJA

Aizdevējs ievēro Klienta tiesības piekļūt, pārvaldīt un kontrolēt savus personas datus, ko apstrādā Aizdevējs. Kad Aizdevējs ir saņēmis Klienta pieprasījumu par kādu no savu zemāk minēto tiesību īstenošanu, Aizdevējs izskata Klienta pieprasījumu un sniedz atbildi bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā kopš pieprasījuma saņemšanas. Šo laika periodu var pagarināt, ja Klienta pieprasījums ir sarežģīts vai ja saņemto pieprasījumu skaita dēļ Aizdevējs nevar sagatavot atbildi iepriekš noteiktajā termiņā.

Ja Klients vēlas izmantot kādas no zemāk minētajām tiesībām, Klients var to darīt, iesniedzot pieprasījumu vienā no šiem veidiem:

  • nosūtot ar drošu elektronisko parakst parakstītu pieprasījumu uz [email protected];

  • nosūtot parakstītu pieprasījumu uz Skanstes iela 50A, Rīga, LV-1073;

  • iesniedz parakstītu pieprasījumu Filiālē.

Klienta vārdā pieprasījumu var iesniegt tā pilnvarota persona, ja pieprasījumam ir pievienota spēkā esoša pilnvara, kurā paredzētais pilnvarojuma apmērs būtu tieši attiecināms uz Klienta tiesībām datu apstrādes tiesiskuma un aizsardzības nodrošināšanas jomā.

Aizdevējs patur tiesības pieprasīt no Klienta papildu informāciju, lai pārbaudītu tās personas identitāti, kura ir nosūtījusi pieprasījumu, un aizsargātu Klienta datus no izpaušanas nepiederošām personām.

Klients ir tiesīgs piekļūt saviem personas datiem bez maksas. Tomēr, ja Klienta pieprasījumi ir acīmredzami nepamatoti vai pārmērīgi, Aizdevējs patur tiesības iekasēt atbilstošu samaksu vai atteikties rīkoties saskaņā ar pieprasījumiem.

9.2. KLIENTA ĪPAŠO TIESĪBU KOPSAVILKUMS

9.2.1. PIEKĻUVES TIESĪBAS

Klientam ir tiesības saņemt informāciju par to, vai Aizdevējs apstrādā vai neapstrādā Klienta personas datus, un, ja Aizdevējs apstrādā Klienta personas datus, pieprasīt Aizdevēja rīcībā esošo Klienta personas datu kopiju.

Klientam ir tiesības iegūt informāciju par:

  • datu apstrādes mērķiem;

  • apstrādātajām personas datu kategorijām;

  • datu saņēmējiem vai saņēmēju kategorijām;

  • datu glabāšanas ilgumu (vai kritērijiem tā noteikšanai);

  • Klienta tiesībām saistībā ar datu apstrādi;

  • datu avotu (ja personas dati netiek saņemti no Klienta);

  • automatizētu lēmumu pieņemšanu.

9.2.2. TIESĪBAS LABOT PERSONAS DATUS, CIKTĀL TAS IR IESPĒJAMS

Klients ir tiesīgs pieprasīt, lai Aizdevējs labo Klienta neprecīzos vai nepareizos personas datus. Aizdevējs dod Klientam iespēju labot savus datus arī Profilā, tomēr ne visus datus var labot, izmantojot šo veidu. Aizdevējam būs jāpārbauda, vai grozītie dati ir patiesi un precīzi.

9.2.3. TIESĪBAS DZĒST PERSONAS DATUS, CIKTĀL TAS IR IESPĒJAMS

Klientam ir tiesības pieprasīt, lai Aizdevējs dzēš Klienta datus. Šīs tiesības var realizēt, ja pastāv viens no zemāk minētajiem iemesliem:

  • personas dati vairs nav nepieciešami saistībā ar mērķiem, kādiem tie tika vākti vai citā veidā apstrādāti;

  • Klients atsauc sniegto piekrišanu apstrādei, kuras pamatojums ir piekrišana;

  • Klients iebilst pret apstrādi, kuras pamatojums ir Aizdevēja leģitīmās intereses, ja šādas intereses nav pārliecinoši svarīgākas par Klienta interesēm, tiesībām un brīvībām;

  • personas datu apstrāde ir notikusi nelikumīgi;

  • personas dati ir jādzēš, lai ievērotu noteikto juridisko pienākumu.

Aizdevējs patur tiesības noraidīt pieprasījumu dzēst Klienta personas datus, ja tam ir likumīgs un juridisks iemesls, piemēram, lai ievērotu noteiktu juridisku pienākumu, kas nosaka apstrādi, lai celtu, īstenotu un aizstāvētu likumīgas prasības, veicot atbilstošus tehniskus un organizatoriskus drošības pasākumus.

9.2.4. TIESĪBAS UZ PERSONAS DATU APSTRĀDES IEROBEŽOŠANU

Klients ir tiesīgs pieprasīt, lai Aizdevējs ierobežotu datu apstrādi, ja pastāv viens no šādiem iemesliem:

  • Klients apstrīd personas datu precizitāti – uz laiku, kurā Aizdevējs var pārbaudīt personas datu precizitāti;

  • Apstrāde ir nelikumīga, un Klients iebilst pret personas datu dzēšanu un tās vietā pieprasa datu izmantošanas ierobežošanu;

  • Aizdevējam personas dati apstrādei vairs nav vajadzīgi, taču tie ir nepieciešami Klientam, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības;

  • Klients ir iebildis pret datu apstrādi, bet vēl tiek pārbaudīts, vai Aizdevēja leģitīmās intereses nav svarīgākas par Klienta interesēm, tiesībām un brīvībām.

Klienta personas datu apstrādes ierobežošanas gadījumā Aizdevējs apstrādā Klienta personas datus tikai pēc Klienta piekrišanas saņemšanas vai lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības, citas fiziskas vai juridiskas personas tiesības vai svarīgas sabiedrības intereses. Tas neattiecas uz personas datu glabāšanu.

9.2.5. TIESĪBAS IEBILST PRET PERSONAS DATU APSTRĀDI

Balstoties uz īpašu situāciju, Klients ir tiesīgs iebilst pret personas datu apstrādi, kas balstās uz Aizdevēja leģitīmo interesi vai ir saistīta ar tiešo mārketingu. Tomēr Aizdevējs ir tiesīgs turpināt datu apstrādi, ja tiek pārliecinoši pierādīts, ka Aizdevēja leģitīmās intereses konkrētajā situācijā ir svarīgākas par Klienta interesēm, tiesībām un brīvībām.

9.2.6. TIESĪBAS UZ DATU PĀRNEŠANU, CIKTĀL TAS IR IESPĒJAMS

Klients ir tiesīgs pieprasīt, lai Aizdevējs pieņem un nosūta Klienta personas datus Klientam vai citam datu pārzinim. Klients var realizēt šīs tiesības, ciktāl Klients ir sniedzis datus, pamatojoties uz piekrišanu vai līgumu, un apstrāde tiek veikta, izmantojot automātiskus līdzekļus.

Šīs tiesības attiecas arī uz izejas datiem, ko sniedzis Klients, kas attiecas uz Klienta darbību vai izriet no Klienta novērošanas, piemēram, aktivitāšu un vietnes lietošanas vēstures.

Šīs tiesības neattiecas uz Aizdevēja radītajiem datiem, piemēram, Klienta profiliem, kas radīti, analizējot izejas datus, un riska novērtējumu, lai ievērotu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas tiesību aktu ievērošanu, kā arī šo tiesību īstenošana nedrīkst nelabvēlīgi ietekmēt citu personu tiesības un brīvības.

9.2.7. TIESĪBAS ATSAUKT SNIEGTO PIEKRIŠANU

Klientam ir tiesības atsaukt iepriekš sniegto piekrišanu jebkurā laikā, iesniedzot pieprasījumu vienā no šiem veidiem:

  • nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu pieprasījumu uz [email protected];

  • nosūtot e-pasta formā no savas verificētās e-pasta adreses, ja iepriekš uzņēmums uz šo e-pastu veicis saziņu ar Jums;

  • telefoniski atsaucot sniegto piekrišanu, ja saziņai tiek izmantota verificets tālruņa numurs;

  • nosūtot parakstītu pieprasījumu uz Skanstes iela 50A, Rīga, LV-1073;

  • iesniedz parakstītu pieprasījumu Filiālē;

  • veicot attiecīgus labojumus savā profilā, kas tika izveidots reģistrējoties Aizdevēja Portālā.

Tomēr tas neietekmē apstrādes, kas veikta pirms piekrišanas atsaukšanas, likumību. Šīs tiesības attiecas uz komerciālu piedāvājumu saņemšanu no Aizdevēja.

9.2.8. TIESĪBAS UZ AUTOMATIZĒTA INDIVIDUĀLA LĒMUMA PĀRSKATĪŠANU

Klients ir tiesīgs vērsties pie Aizdevēja un lūgt pārskatīt šīs Privātuma politikas 4.punktā minēto lēmumu, ja Klienta rīcībā ir pierādījumi, ka lēmuma pieņemšanas procesā Aizdevējs ir izmantojis neprecīzus personas datus (t.sk. neprecīzu informāciju par Klienta ienākumiem vai izdevumiem). Minētajā gadījumā pēc Klienta atsevišķa pieprasījuma Aizdevējs apstrīdēto lēmumu pārskata ar Aizdevēja darbinieka līdzdalību.

9.2.9. TIESĪBAS IESNIEGT SŪDZĪBU NACIONĀLAJĀ FIZISKO PERSONU DATU AIZSARDZĪBAS IESTĀDĒ

Neskaidrību gadījumā saistībā ar Klienta personas datiem Klients var vērsties pie Aizdevēja, un Aizdevējs centīsies sniegt Klientam atbildi vai rast risinājumu Klienta problēmai. Tomēr, ja Klients ir pārliecināts, ka Aizdevējs nevar rast risinājumu, Klients ir tiesīgs iesniegt sūdzību par Aizdevēja veiktajām datu apstrādes darbībām nacionālajā fizisko personu datu aizsardzības iestādē.

Latvijas Republikas nacionālās fizisko personu datu aizsardzības iestādes kontaktinformācija:

Datu Valsts Inspekcija, Blaumaņa iela 11/13-15, Rīga, LV-1011, Latvija, tālr.: +371 67223131, elektroniskā pasta adrese: [email protected].

9.2.10. TIESĪBAS SAZINĀTIES AR AIZDEVĒJU UN IEGŪT PAPILDU INFORMĀCIJU PAR PERSONAS DATU APSTRĀDI

Klients ir tiesīgs sazināties ar Aizdevēju jebkurā laikā un saņemt papildu informāciju par apstrādes darbībām. 

Tāpat Klients ir tiesīgs jebkurā laikā sazināties ar Aizdevēja Datu aizsardzības speciālistu par visiem jautājumiem, kas saistīti ar Aizdevēja personas datu apstrādi, rakstot elektroniskā pasta vēstuli uz [email protected].

10. IZMAIŅAS PRIVĀTUMA POLITIKĀ

Aizdevējam ir tiesības jebkurā laikā veikt izmaiņas Privātuma politikā, publicējot tās Portālā un informējot Filiāles kā arī paziņojot par izmaiņām Profilā. Jebkura Privātuma politikas versija, kas publicēta Portālā un Filiālē, aizstāj visas iepriekšējās Privātuma politikas versijas un stājas spēkā nekavējoties pēc to publicēšanas.

Dokumenta Nr. 13IN2-1
Redakcijas datums: 2023.10.17

logo
© AS "DelfinGroup"